ranting

Possible ke seorang lelaki utk berusaha,berkorban utk seorang wanita? di mana dan bagaimana ikatan kasih tu terbina dan berkembang? 

aku tahu possible. terfikir-fikir. adakah akn ada lelaki sebegitu yg ditakdirkan dlm hidupku? that's the question. makin lama ku kenali diri, makin aku terfikir-fikir lelaki mana yg sanggup hidup seumur hidup dgnku, bertahan dan bertoleransi dgn keburukan n aib diriku, menerima diriku apa adanya. akan wujudkah perasaan kasih dan sayang itu?

kdg aku rasakan adakah takdirku utk aku bergerak seorang tanpa pasangan hidup. maybe it's best that i keep myself to myself and my creator..org tny tak sepi ke tak kahwin. ntah aku tak rasa aku sepi sampai aku perlukan seorang lelaki. sepi yg dtg tu dlm bentuk anak2, ikatan n bonding dgn seorang anak kecil. sbb aku sygkn kanak2. lelaki? wallahuallam. tak nak kahwin ke? siapa yg tak nak kahwin..benci lelaki? jauh sekali. menidakkan ketokohan seorang suami dlm hidup seorang wanita? tidak. penakutkah aku?mungkin. putus harap? na'uzubillah. siapa aku utk putus harap pd allah. 

aku tak pernah against marriage atau persoalkan barakah yg dtg bersamanya. cuma sometime aku terfikir..salah tak klu aku rasa perkahwinan bukan utk aku..?

Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..