Posts

Showing posts from July, 2017

demo palestin 21/7/2017

Setelah lama tak keluar berdemo, hari ini allah izinkan aku keluar ke jalan bersama-sama yg lain. demo kali ni bukan demo politik. jadi aku rasa selamat dan selesa utk gerak seorang. dah lama juga tak gunakan LRT. demo kali ni berkenaan Palestin. puak zionis ni mmg takkan berhenti merancang dan mengganggu..perlu ada usaha yg berterusan agar isu keganasan zionis selama lebih 70 tahun ni terus tersebar luas pd masyarakat. org malaysia sendiri & dunia. biar semua org cakna
aku ingat lagi fasa awal isu palestin ni nak disebarluaskan. mmg susah. susah nak bg org rasa isu palestin ni isu kita bersama. mmg aku sgt respek pd org2 yg konsisten berjuang ni. siang malam. dari susah, alienated, rejected dan sebagainya. smpilah skrg. kt boleh lihat isu palestin makin subur di klgn msyrkt kt. apetah lg dunia. makin mudah nak minta sumbangan bantuan,tajaan dll. 
skrg ni..isu syria, yemen dll pula yg berada di fasa awal..struggle. semoga allah bg kekuatan buat kt semua.kena doa..
so ada apa deng…

tak boleh tidur

Ust Bidin sebut dalam satu daurah aqidah, kita manusia ni mesti tidur sekalipun kita tak mengantuk atau badan kita tak penat pun. kita perlu tidur. utk regain tenaga. refresh. kalau tak tidur, memang akan ada side effect yg tak elok.
actually baru shj melepasi fasa tak boleh tidur malam. walaupun kepala dh di bantal, aku boleh rasa sel otakku berjalan, berfikir. sampai stress rasa. bila otak sdg berfikir, aku tak dapat tutup mata. yup aku guna bahasa hiperbola. tapi itu sajalah ayat yg sesuai utk aku gunakan. huhu. penangan berfikir utk dua retreat. sampaikan aku terpaksa buka nature sounds; bunyi air sungai mengalir lembut. aku sekalikan dgn istighfar. alhamdulillah dpt juga tidur. aku andaikan inilah keadaannya bila otak kurang diasah utk berfikir lebih. haha. semoga pening fikir dan tak boleh tidur tu allah redha..