Wednesday, March 31, 2010

apa yg ada jarang disyukuri..

Rasa sgt best bila dpt bergerak dlm keadaan kita dpt hirup udara. udara yg harganya takde sapa yg dpt bayar. hutang seumur hidup :) bayangkan kalau dunia ni diciptakan tanpa angin. leh hidup ke? konfem x bole. nak rasa hujan pun mungkin xdpt. sbb angin tu pun agen yg membantu proses turunnya hujan.

Angin lah yg bertugas utk bawa bersamanya debu2 dan zarah2 air utk naik ke satu lapisan kat langit tu dan lepas beberapa proses, turunlah hujan utk manusia sejagat. bayangkan pulak bila xde angin kat bumi ni, mcm mana kapal terbang nk terbang. burung pun xleh nk terbang :)

Cantik kan nikmat yg Allah bagi pd kita. sume bende connected to each other. klu hilang satu, yg lain pun xleh berfungsi dgn baik. sama jugak kalau xde pokok, then xdela oksigen utk kt semua.

Bila org berbudi kt berbahasa :) wpun memang smpai bila2 pun, x mungkin dpt bayar. tapi kena ingat, menjaga kesejahteraan alam pun satu ibadah jugak. satu cara jgk utk tunjukkan yg kt betul2 appreciate dan bersyukur dgn apa yg Allah bagi. so, jom lg serius dlm amalan recycle, save eletrik, jgn bazir air dan apa2lah lagi yg kita tau :))

apa yg ada, jarang disukuri..
apa yg tiada, sering dirisaukan..

Sunday, March 14, 2010

thank you Allah




Kami selalu lalai dan lupa padaMu..
Tapi x pernah sekalipun Kau jauh dari kami..
Ampunkan dosa kami Ya Allah..
Jikalau kami terlupa & terlalai buat seketika..
Jika kami kufur dgn nikmat yg Kau beri..

Siapalah kami tanpa Engkau..
Kami bernafas & berjalan di muka bumi ini..
Kerna Kau Ya Allah..
Kenapa seringkali kami lupa..

Kerdilnya kami Ya Rabb..
Astaghfirullahal'azim
Kekadang kami alpa..

Terima kasih Ya Allah..
Kerana Kau sentiasa dekat dgn kami..
Lebih dari apa pun..

T_T

p/s : masih belum terlambat utk bertaubat. mahu @ tak? Dia sentiasa menanti kita....