Posts

Showing posts from January, 2013

my endless hope for her.

Image
bismillah. masuk ke program hari ini, sudah dua kali aku melihat kelibat KZS. kali pertama semasa program di tahun 2012 di darul puteri cheras. subhanallah.

kali pertama nampak KZS, hati terkejut. actually sgt terkejut. mcm tak sangka KZS sudah di sini sama2 dgn kami. aku masih ingat mcm2 perkara dulu. coupling, dulu KZS dlm geng2 havoc, mcm2 cerita ttg dia. benarlah & terbuktilah kuasa Allah. sesiapa yg dipilihnya utk menerima hidayah, tiada yg dpt menghalang.

kami bersapa, KZS  masih ingat siapa aku. dan setelah bbrp ketika, satu soalan diajukan kpd aku yg membuat hati rasa terlalu sebak.

" *** mana?"

aku jwb "dia takde kat sini..."

dan aku senyum meleret, KZS pun kata: "ohhhh ok..." mukanya menunjukkan yg KZS expect dia ada sekali dlm program ni.

dan kami ke tmpt masing2.

galau hati tak siapa yg tahu, hanya senyum yg mampu aku ukirkan.

aku selalu terbaynag-bayang jika dia bersama dgn aku di jalan dkwh ini.. pasti sgt hebat. ya. dia yg aku kagumi. …

kena kejar

peluang amal seakan mengejar kita utk memilih utk lakukan.

kelmarin, semasa sibuk membeli makanan di tempat biasa, di boot van yg menjual mknn selera ala kampung, dtg seorang wanita pertengahan umur yg pernah ku jumpa sebelum ini.

di tangannya ada barang2 utk dijual. mkck tu tegur sy seorang utk promote barang dia. dan semua mata memandang.

dlm hati 1: nk beli kesian tgk. tapi duit takcukup dan saya fikirkan, dulu dh beli sekali dgn dia.

dlm hati 2: klu beli, segan dgn org lain kata apa menunjuk-nunjuk bagai

dlm hati 3: klu tak beli, ape pula org kata mcm .

serius semua mata tengok2 & pandang2 hu. seakan org menanti apa saya akan buat.

at the end, sy kata pd mkck tersebut, minta maaf sgt hari tu sy dh beli dgn mck, skrg duit st tak cukup. sy ucapkan kata2 ini dgn senyuman (taktahu nk react mcm mana)

kemudian selesai beli makanan, dengan tak sedap hatinya berlalu dari situ. seribu satu rasa tak sedap hati.

kemudian sy singgah di stall air soya yg jauh dari tempat tadi.tiba-tiba,

s…