Posts

Showing posts from March, 2008

sekitar P R U 2008

Salam Ini ayat puisi Wiji Thukul yang hilang akibat dibedil Orde Baru Indonesia dalam sejarah berdarah 27 Julai 1996. Walaupun mati dan hilang ditelan kezaliman penguasa, tapi semangat puisinya tetap hidup dalam mewarnai perjuangan menegakkan demokrasi. Apabila usul ditolak tanpa ditimbang
suara dibungkam kritik dilarang tanpa alasan
dituduh subversif dan mengganggu keamanan
maka hanya ada satu kata: lawan!(Peringatan, Solo, 1986)

By : Dr Hafidzi

sekitar P R U 2008

Walaupun x dpt join bantu kat bilik gerakan for this pilihan raya..
sbb kekangan assignment + exams n so on..
doa dan solat hajat kene wat ye
moga yg haq ditegakkan..!!
Pada yg boleh mengundi esok..jgn lupe mengundi!!
tentukan masa depan Malaysia nih

- Peringatan utk penulis & semua -

Image
Konpem ke aku betul2 rase aku ini bukan berseorangan
tak kira kat mane..
tak kira ape yg aku buat..
tak kira ape yg aku pk..

Konpem ke aku mmg rase kewujudan Maha Kuasa
dlm tiap tindakan,kata2 n apa sajelah yg dibuat
betul ke ni?
hmm..hati jawab..ntahlah: biasenye solat aku pun xdela ok sgt
asal dpt complete 4 rakaat..oklah..
ataupun hati jawab: emm..lantak la.bukan derang tau pun sbb ape aku buat ni.
hmm..mcm tu ke klu aku claim kewujudan Maha Kuasa..??

tak..tak.aku tau Dia ade kat mane2.tgk dan nilai ape yg aku buat tiap saat
aku tau..

Dia ade kat mane2..

aku tgh sedih..Dia ada
aku tgh ketawa..Dia ada
aku tgh mengumpat..Dia ada
aku tgh berbisik..Dia ada
aku tgh berfikir..Dia ada
aku tgh termenung..Dia ada
aku tgh marah..Dia ada
aku tgh sujud di tikar sejadah..Dia ada.....

Allahuakbar..Dia ade di tiap saat aku bernafas..di setiap degupan nadi dan jantung aku..
tak tergamak aku nk belakangkan segala ape yg Dia anugerahkn kat aku....
byk cantik..hmm
'tebalnye muka' aku klu aku betray Dia..
'nipis2 k…

Generasi masa depan

Image
Makin lame tgk derang due ni..buat diri sndiri terpk..
realitinya,satu mase nnt budak 2 org ni akan membesar..siapa agaknye diorang lagi 20 tahun..
jadi manusia berguna atau biasa2 saje..
it all depends on us..generasi masa kini..membentuk generasi masa depan..
haluan kiri / kanan yg kt mahu utk mereka.....atau haluan tgh yg keliru
kt yg menentukan..sayangi adik2,anak sedara,sepupu,dsbginya...
klu bukan kt yg sayang,sokong,didik n bantu drg..sape lagi????

'aina


hazim

di mana ye kt??

Alhamdulillah.Baru selesai individual presentation utk leadership
mcm ape je..xde topik sgt
so terus amek nota berguna dari dr baha
n cakap pasal MENTAL DISORDER..uhuh..
hope i'm not in any of the categories
mintak dijauhkan lah ye..
sbb once dh ter affected sket,dh susah kt nk wat bekerja dgn pantas dan maju..
so..moral of the stories,hargai mase kt sebgi manusia normal ni slagi termampu

byk ek persoalan2 hidup ni yg sumtime kt xleh nk jawab
tnyla byk kali pun..it depends on person n situation
ade org wpun dtimpa prob..dh jatuh ke bumi
ade org steady lagi
hmm..kt di mana ye??
terngiang-ngiang kate2 dr har tyme prog KONTARN 07(klu xsilap)
"it's OK for you not to be ok.."
phm ke?hehe.senang je
kt ni kan human being..cemane2 pun..Allah pasti akn uji kt sume
cume lain2 cubaan lah..so wpun kt seorg da'ie,we r still human being like others
don't deny that fact.
so klu kt sakit,x larat,penat,tensen dsbginye..
it's ok for u not to be ok..
tp kene kesan awal2 n berpada2.coz yg jdk m…