Posts

Showing posts from August, 2014

tanah airku.

Semalam ada uncle tolong bukakan penutup tong sampah utk aku buang sampah. masa tu dua2 tangan aku penuh dengan barang. Uncle ni selalu tegur aku, senyum semanisnya. tanya sudah sarapan? bila dia tgh cuci lantai, dia bagtahu pd saya ni saya tgh cuci najis anjing. jalan elok2 dan make sure hati2 sbb licin.
Lagi seorang aunty dari kedai lain juga selalu tnya nak balik dahh?? bila kami berjumpa di bawah.
nah. tiada boundaries dan halangan untuk kita berbuat baik pd semua org, utk kita senyum, utk kt sebarkan kebaikan pd sesiapa pun. tak semestinya sama agama, tak semestinya sama bangsa, tak semestinya sama warna kulit, tak semestinya sama labuh tudung dan sebagainya. 
ini semua perkara2 kecil yang sgt penting dlm memupuk perpaduan negara malaysia. menajga hubungan baik sesama manusia. 
aku berazam utk terus pupuk dan bina hubungan baik ini biar kita mekarkan.
kalau nervous, senyum je dulu memang kadang2 tak dibalasnya tak mengapa, esok cuba lagi, cuba lagi jgn baru sekali tak dibalas sen…
Image
wahai allah,  peliharalah ukhuwwah yg telah terbina. semoga kami saling tak lupa  utk mengirim doa biarlah ruh juang kami
terus hidup
di mana sahaja
kami menghirup udaraMu .

your happiness, my happiness

ya allah, i have nothing more to ask except for your mercy and your blessings to the people I love  protect them from any hardships that they cannot endure ease their struggle, content their heart with iman & taqwa shower them with your ni'mah & happiness.
i will continue praying for them from a far. insyaallah
sincerely, small particle.




Only you.

This ..just fits me now. To Allah I seek help and wisdom To Allah only I share all the burden inside.
MAKE ME STRONG  [Sami Yusuf]


I know I’m waiting
Waiting for something
Something to happen to me
But this waiting comes with
Trials and challenges
Nothing in life is free
I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day I’ll be ok
But we’ll never know cause
That’s not the way it works
Help me find my way

My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong
Sometimes it just gets too much
I feel that I’ve lost touch
I know the road is long
Make me strong

I know I’m waiting
Yearning for something
Something known only to me
This waiting comes with
Trials and challenges
Life is one mystery
I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day you’ll forgive me
But we’ll never know cause
That’s not the way it works
I beg for your mercy

My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong
Sometimes it just gets too mu…