Posts

Showing posts from August, 2010

transform!

Image
"Kau tak faham..bukan mudah nk berubah."
"Bukan senang nk tinggalkan habit yg dah biase buat."
"Org2 mcm aku ni mmg takde harapan da.."

Biasa kan dengar statement2 ni. mungkin kt sendiri pernah melaluinya, masing2 ada kisah hijrah masing2 bukan? drpd sekecil-kecil perubahan smpilah ke besar. hakikatnya, mmg nk berubah bukan satu bende yg senang & petik jari je. bayangkanlah, klu nk pindah rumah pun bukan mudah. byk involve emosi sbb dah biasa dgn tmpt lama,dh ada kawan2, nnt pg tempat baru, nk kene sesuaikan diri pulak dsbinya. tak masuk lg proses nk pindah tu.

Ini adalah perumpamaan kpd kt manusia ni yg sedg melalui fasa2 perubahan@hijrah mjadi manusia a.k.a hamba Allah yg lebih baik di mataNya. spatutnya mmg setiap hari perlu ada peningkatan dlm diri masing2. biarlah kecil sekalipun, yg penting Allah tahu :)

Bulan puasa pulak dah dtg menjengah. dah pun masuk hari ke-4. apa amal yg dah pun kt lakukan selama 3 hari berpuasa ni? astaghfirullah..sama2 check …