tak boleh tidur

Ust Bidin sebut dalam satu daurah aqidah, kita manusia ni mesti tidur sekalipun kita tak mengantuk atau badan kita tak penat pun. kita perlu tidur. utk regain tenaga. refresh. kalau tak tidur, memang akan ada side effect yg tak elok.

actually baru shj melepasi fasa tak boleh tidur malam. walaupun kepala dh di bantal, aku boleh rasa sel otakku berjalan, berfikir. sampai stress rasa. bila otak sdg berfikir, aku tak dapat tutup mata. yup aku guna bahasa hiperbola. tapi itu sajalah ayat yg sesuai utk aku gunakan. huhu. penangan berfikir utk dua retreat. sampaikan aku terpaksa buka nature sounds; bunyi air sungai mengalir lembut. aku sekalikan dgn istighfar. alhamdulillah dpt juga tidur. aku andaikan inilah keadaannya bila otak kurang diasah utk berfikir lebih. haha. semoga pening fikir dan tak boleh tidur tu allah redha..


Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah