bedah movie

Genre movie yg selalu jd pilihan aku adlh movie yg menyentuh isu sosial, wanita, keluarga, kanak2, perjalanan pencarian diri, inner thoughts, inspirasi etc. boring kan. huhu. asalkan aku tak rasa boring n tak paksa org lain tgk, oklah kan. mainly mgkn sbb byk yg dekat dgn diri sdri n org sekitar aku. dr movie2 ni, selain dr dpt ilmu n meluaskan minda, ada masa aku dpt relate dgn diri sdiri. somehow dpt jwpn, dpt kekuatan, dpt lbh kenal diri dsbginya. 

selalunya movie yg aku mmg akn fokus lama dan ingat adlh dr genre2 mcm ni. nnt ada ruang n mood, aku akn cuba share review aku utk movie2 yg aku dh tengok, apa aku dpt dll. bukanlah tahap pengkritik movie. tp bolhlah nak share buah fikiran sikit. hopefully beneficial utk sesiapa yg terbaca. utk permulaan, aku listkan sikit apa yg aku pernah tgk:

1. Perempuan Berkalung Serban (indonesia)
2. English Vinglish (india)
3. 3 Idiots (india)
4. I Am Sam (us)
5. Bleak Night (korea)
6. The World of Us (korea)
7. Thread of Lies (korea)
8. Midnight Runners (korea)
9.
10. 

ada lg. tapi tak ingat pula. wallahuallam

Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah