Just so that I can read again 1

Sambung lg

Kali ni aku plan keluar rumah by 8pg.nak cari passengers. Sbb dlm grab ni ada bonus2 ikut certain time,place n condition.cth klu buat 15 trips per day blh dpt sekian bonus.walaupun mmg x byk mana,tp sikit2 lama2 jd bukit.

Ohya sblm ni aku ingat 15 trips kacang je.tp realitinya x semudah tu.klu dpt passengers dgn jarak yg x jauh,ok.tp klu dpt jauh mcm klia cthnya..mmg makan masa 2 jam lbh.x kira penat bdn lg.mcm mne la pkck2 bw taxi..cr rezeki yg x byk mne..

Mcm td,pg2 aku hntr passenger; student uia.dari sabah n sarawak.dh hbs exam.hntr diorg ke klia2. 2 jam lebih hbs mcm tu je.nak dinafikan cerita,topup credit balance aku x cukup. grab ambil rm17 klu klia2.klu credit balance cukup,aku actually ada pilihan utk tgu passenger yg bru touch down..nk blk rumah.tp x bolh.so aku kne blk Kl semula n otw tipup segala yg perlu ditopup..minyak,touchnGo,credit balance...

Aku blk semula ke arah jln run razak.receive job dr HKL.nk ke sogo.alhamdulillah x jauh.mcm biasa akk tu kte lega klu dpt driver grab perempuan huhu.feeling safe tu lain.

Then aku dpt passenger dr regalia residence.korean man.nk ke Suria klcc.sembang sikit .dtg keje kat malaysia.besok nk blk dh.asalnya nk sembang sikit lg tp tgk dia ralit dgr lagu,x jadi.

Then penat n first sikit.sbb 3 passenger cancel.sdgkn aku dh nk dkt dh pn ke tmpt dia.sedih jgk la.sbb agak jauh.minyak terbuang mcm tu je..I guess that's the risk..tgu lg .aku ke giant etc.tp xde passenger

Aku blk kejap rumah tghri tu.bersihkan diri,solat,minta tolg lg dr tuhan spy mdhkn urusanku.

Btw harini mmg x byk passenger.mgkn org blk kg.

Lps zuhur aku keluar semula. Alhamdulillah msk job.ambil dkt jln kerdas.dia nk ke jln cheras area IKEA tu.sunway velocity mall.aku doa je spy x brp jam.surprisingly hrni x jam mana.

Then aku ke area Kl.mana tahu rezeki.masa ni org dh start jln2.masuk job.org Filipino. Aku smpt sembang dgn dia psl president Filipino yg guna approach yg agak ganas n scary utk menghapus xtvt drugs.dia kte x semua setuju.kbykn famili yg xde org slh guna dadah,setuju je dgn tindakan president.aku tny lg boss dia kat mlysia ni baik x dkt dia.dia kata boss dia baik.alhamdulillah lega aku dgr.

Then msk job lg.dekat je.ambil kakak ni dr sekolah.dekat2 je jarak.lega mmdgkn minyak dh x byk.

Masuk lg job.mak n anak.nk ke sogo.sembang byk mmdgkn mkck tu asal melaka.haha.

Last job for the day sblm minyak hbs.aku ambil a group of Singaporean.havoc betul.dlm.kete haha.terhibur aku.very nice.dia jd GPS aku.org Singapore tp dh biasa sgt dgn Kl.smpi tahu jln yg x lalu jam.klu ikut Google maps, jam sgt2.alhamdulillah. Pkck2 n mkck2 ni gurau nk crkn jodoh utk aku huhu.tq pkck2 mkck2 atas keramahan n kebaikan pd sy.penat bdn masa tu.diorg bg duit x ambil change .katanya xpe huhu.dptlah rm4 extra.rezeki dr allah jmp dgn org2 baik hati




Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah