- Peringatan utk penulis & semua -



Konpem ke aku betul2 rase aku ini bukan berseorangan
tak kira kat mane..
tak kira ape yg aku buat..
tak kira ape yg aku pk..

Konpem ke aku mmg rase kewujudan Maha Kuasa
dlm tiap tindakan,kata2 n apa sajelah yg dibuat
betul ke ni?
hmm..hati jawab..ntahlah: biasenye solat aku pun xdela ok sgt
asal dpt complete 4 rakaat..oklah..
ataupun hati jawab: emm..lantak la.bukan derang tau pun sbb ape aku buat ni.
hmm..mcm tu ke klu aku claim kewujudan Maha Kuasa..??

tak..tak.aku tau Dia ade kat mane2.tgk dan nilai ape yg aku buat tiap saat
aku tau..

Dia ade kat mane2..

aku tgh sedih..Dia ada
aku tgh ketawa..Dia ada
aku tgh mengumpat..Dia ada
aku tgh berbisik..Dia ada
aku tgh berfikir..Dia ada
aku tgh termenung..Dia ada
aku tgh marah..Dia ada
aku tgh sujud di tikar sejadah..Dia ada.....

Allahuakbar..Dia ade di tiap saat aku bernafas..di setiap degupan nadi dan jantung aku..
tak tergamak aku nk belakangkan segala ape yg Dia anugerahkn kat aku....
byk cantik..hmm
'tebalnye muka' aku klu aku betray Dia..
'nipis2 kanlah'..
sbb makin 'tebal'..makin 'keras'

Ada..Dia memg ada!!
Klu aku kate aku yakin Allah itu wujud...prove it

Comments

NJ said…
Dia sangat dekat dengan kita.. lebih dekat dari urat leher kita sendiri..

thanks for the beautiful reminder!

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah