dunia medan ujian

Pernah x korang lalui satu fasa dlm hidup, di mana nikmat yg korang kecapi ditarik.Sebenarnya,nikmat yg kt rase dan pegang ni Allah boleh tarik anytime,samada kt sedar atau x..

Byk nikmat dlm dunia ni yg Allah kasik utk kite n nikmat tu ditarik balik atas byk sebab.Antaranye sbb kt x bersyukur dgn pe yg kt de.Kt selalu wat mischief atas dunia ni..byk la sbb.klu nk tulis kat sini,mmg x tersebut.

But 1 faktor yg nk sy nk bincang kat cn is Allah tarik nikmat tu sbb Dia nk uji kite.waktu nila,kesabaran kite diuji dgn sgt hebat..iman kite diuji n sbginya.actually,bukan sume org dpt lps ujian camni.yelah..nikmat yg kt ade n kite rase sayg dgn nikmat ni..but then,He take it back sbb Dia nk uji kt.

Mcm sy,hujung tahun 2005 betul2 satu tahun yg upside down to me n to my family..n the next yr,2006..bertambah lagi ujian yg berat dr Allah..betul2 tahun air mata ni murah.

mase tu..Allah je la tmpt mengadu segala tension n sakit hati dlm hati ni n also some of my fren.x larat rase nk tanggung sorang2.
bile dh diuji macm tu,no wonder certain people lari dr umah as if die nk lari dr masalah.but then,actually everything comes from Him.Kt kene yakin pasti ade jalan penyelesaiannya.sbb ujian tu dtg dr Dia jugak.betol x..and of course ade hikmah behind the test.

ntahla..kdg2 tu,tpk jugak why He chose our family utk diuji..knape dan knape dan knape..tp soalan tu takkan terjawab.He wants us to face the problem..sabar dan redha.mmg!sungguh!itulah yg aku rase n lalui spnjg ujung tahun 2005 n 2006.which actually throughout my life..aku kene sbr+redha.Bile imbau2 balik time tu.kalaula aku x sabar n x redha dgn ujian ni,x tau nk jdk ape dh.thanks Allah 4 being there at all time..

aku tau ujian ni takkan habis Ya Allah.aku tau Kau pilih aku dan keluargaku utk diuji sbb Kau sygkan kami.Kau nk tgk sejauh mane kami bergantung pada Kau.sejauh mane kami cinta pdMu Ya Allah.moga Kau beri kesabaran dan ketabahan kpd aku utk harungi segala perit getir hidup ni.apatah lg ujian hidup sbgi seorg pejuang agamaMu..aminn..

Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah