coret-coret

People and things change with time. banyak benda sekeliling kt berubah. baik org, personaliti,perasaan,pandangan,situasi dbsginya. dan kt sendiri lihat dan rasa perubahan tu berlaku. sbnrnya semua org pun melalui perubahan dlm kehidupan msg2..tiada siapa yg terkecuali. termasuklah diri kita. byk faktor yg mgkn kita sendiri tak sedar..hari demi hari, diri kt mmg somehow berubah. klu fikir n renung pnjg,amazing mcm mana masa tu berjalan meninggalkan kt..diri kita dulu dan skrg. lain. 

mcm2 perasaan timbul bila tgk perubahan diri sdri.dulu lain,skrg lain.apa yg aku tuliskan ni tak semestinya perubahan yg tak baik atau yg kt tak suka..just..apa2 perubahan pd diri. klu aku bolh bg contoh ttg aku, dulu aku suka tulis sajak, suka cabar diri utk bersajak di depan khalayak smpilah masa aku di Kuis. skrg nk tulis pun payah, nak bersajak dpn org apatah lg. aku jg dulu minat berlakon. aku still ingat masa zmn sekolah, ada sekali dua aku berlakon. masa tahun pertama univ, aku all out berlakon dlm satu program ni. yg ni dr sudut minatlah. byk lg aspek lain.

aku rasa semua mgkn pernah rasa perasaan mcm ni --> ada masa kt rasa nk balik ke masa dulu. kt nk jadi siapa diri kt dulu. menyesal etc. kt fikir would it be different if.. if.. if we choose something else etc etc. itulah manusia. aku jg of course tak terkecuali. sekali sekala kt akan rasa mcm ni.. just pd aku, jgn tenggelam lama dlm perasaan mcm ni. byk yg kt sesalkan. tp sbnrnya lg byk yg kt boleh syukurkan.

apepun..perubahan yg berlaku pd diri n hidup ni pd aku sgt penting utk kt duduk, renung dan review dari masa ke semasa. kenali diri. bukan apa..sometime kt tak perasan perubahan tu something yg tak elok sbnrnya. something yg dh lari dr tujuan asal hidup. seomthing yg sbnrnya menjauhkan diri kt dr allah..dr keluarga dsbginya. dan satu lg sbnrnya spy kt bolh jd manusia yg sentiasa bljr bersyukur tak kira apa pun yg terjadi.

its not easy. never easy. lg2 yg byk kisah hitam. berparut. pesan aku, jgn tenggelam lama. istighfar selalu, surround diri dgn positivity, buat benda2 yg kt suka yg bolh buat kt value siapa diri kt, apa foundation kt dsbginya. dan tak slh utk terus explore benda baru, along the way, kt akan terus discover perkara baru ttg diri, new development.

aku rasa kt kene bljr utk fikir bhw diri kt yg skrg adlh yg terbaik dr allah, hasil pengalaman n tarbiyah dr allah. bersyukurlah kt masih ada ruang utk improve, bertaubat dan beramal. key word; improve,

Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah