bersabarlah..


"Dan turutlah apa yang diwahyukan kepadamu serta bersabarlah (dalam perjuangan mengembangkan Islam) sehingga Allah menghukum (di antaramu dengan golongan yang ingkar, dan memberi kepadamu kemenangan yang telah dijanjikan), kerana Dia lah sebaik-baik Hakim." (Yunus 10:109)

janji Allah..
kerana kesusahan & keperitan ini dari Kau
aku rela bertabah & bersabar.
walau dlm keadaan suka atau terpaksa. 

silap lalu jgn diulang
buka lembaran baru
dgn niat yg baru
ruh yg baru
iltizam & istiqamah
semangat & tidak bosan
kerana matlamat akhir hidup di dunia ini
adalah utk kekal di syurgaMu.

semoga aku tidak tergolong dlm org2 yg suka bersangka-sangka
bukan yg mudah alpa dgn rahmatMu
tidak mudah jatuh & tenggelam
dan naik semula bila2 aku suka

sdgkn apa yg ada pdku pinjaman semata-mata.
sdgkn segala yg Kau tetapkan adlh indah utk org2 yg mengetahui & berfikir.

ya Allah, bantu aku utk berSABAR & berSYUKUR 
krn membina & mencetak seorg insan yg akhirnya bermanfaat pd ummah..
sgt sukar, sakit & perlukan perngorbanan
bantu aku ikhlas dlm tiap tutur kataku pd mereka

dan semoga mereka jauh lebih baik dari diri ini..





Comments

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah