Jika Allah x temukan aku dgn dia..



A day be4 exam succession baru2 ni,
aku decide balik lewat
lari dari kebiasaan
kerisauan aku memaksa aku stay smpi mlm kat uia utk stadi
kononnye balik rumah xboleh fokus
dgn case yg x abes ingt lg
lps solat magrib kat msjd,aku duduk2 dulu tarik nafas
smpila dtg seorg hamba Allah yg cukup aku kenali
dia duduk dpn aku dan offer air soya suamnya

aku pun terus sampaikan kerisauan aku pd dia utk amek test
aku kate aku serabut sgt
mmg waktu tu rasa klu bole,xnk amek langsung
itu ini itu ini....

dan 1 je dia respon pd ngomelan aku...

"bg akak,biasenye klu serabut2 ni,
sbb hubungan kt dgn Allah ade masalah"

masyaAllah!!
mase tu baru aku perasan
rupe2nye aku
dh jdk seorg manusia yg sombong pd penciptanya
sbb tu aku sush nk btenang
susah fokus
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

lps bace quran...
hati aku terus tenang & serabut aku semuanye hilang mcm tu jek
bila aku mule bukak nota,mudh nk hafal,mudah nk paham dsbginye
rase mcm ajaib sgt..
sbb be4 tu totally upside down
allahuakbar!!
sungguh!
xboleh nk ungkap dgn kate2..
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

aku dah kene tegur
direct!
teguran dariNya
melalui seorg hamba Allah

sedar x sedar...dlm saat hidup aku yg bz
aku makin jauh dariNya
makin jauh dari taliNya
sedangkan tali itulah satu2nya tali yg benar
na'uzubillah

sibuk mane pun,
risau tahap ape pun,
hubgn dgn Allah kene jage
hanya pd Dia kt bergantung
terus yakin dan yakin
sia2lah kt kate kt bkerja utk islam
tp selalu lupa pd Dia
lebih kurang xde value..

satu mlm yg aku rase cukup panjang..
mlm muhasabah
utk diri sendiri yg x sedar diri
klulah ALlah x temukan aku dgn org yg menegur aku td
xtaula nk jadik ape.............

.alhamdulillah.

~moge aku terus belajar dari kesilapan lalu~

Comments

cikEff said…
'syukur sungguh di hayi ini, dikurniakan teman sejati, menunjuk jalan dekatinya, tika diri dlm kebuntuan...'

it is part of tarbiah.
but u didn't share with us yesterday~
emm~
iman said…
Assalamualaikum wbt^_^

Bukankah Dia mandapatimu sebagai seorang yang binggung lalu Dia memberikan petunjuk (93:7)

peringatan buat hati yang sering leka..sesungguhnya hanya dengan mengingati Allah hati orang yang beriman itu akan tenang^__^ He love us all..it's just that sometimes we forget..but then He call us back to Him..didnt we realize how swEet He is?
iman said…
ukhti ana print luahan nti ni ye^__^ ada saudara kita yg mengalami lebih kurang sama mcm nti..moga Allah buka hatinya utk menerima cinta Allah semula lps baca luahan nti^-^amiin
sofiyyah said…
alhamdulillah tim..tarbiyah yg direct utk kt.

hmm..wish i cud share..x reti nk cerita dlm jumlah yg ramai.maybe i dont hv yet the courage to do so..like u^^
sofiyyah said…
if it cud help othr people,syukur dgn izinNya..:)

Popular posts from this blog

apabila hidayah menyapa

terlalu besar pengorbanannya..

thank you Allah