Wednesday, December 14, 2016

yes..i'm stil here.


"kenapa kat gombak lg.move on la."

"kak sofi tak berubah pun sama je mcm dulu" slps pndgku lama2.

"tak berkembang lah mcm ni. stay gombak je"

"still kat sini lg??

dan sebagainya.


entah kenapa jiwa cool aku jadi bergelora. bukan marah. tapi sedih bila org semudahnya bercakap begini. mgkn pada dia, gurau, berbasa basi. atau mgkn mmg genuinely tertanya-tanya.

aku tahu tak payah nak sedih pun sebenarnya. tapi bila bbrp org ckp mcm ni, terusik juga hati, org tak tahu apa2 ttg situasi kita. sikit pun tak tahu. berhati-hatilah bila bercakap..bersembang. tak tahu mana satu yg boleh buat org terasa hati.

again, mgkin ini ujian allah nk bg. latihan utk belajar besarkan lagi jiwa. utk hari2 hadapan yg lebih sukar.