Saturday, March 4, 2017

Hurt and Heal


La hawlawa quwwata illa billah. 
Semoga allah ampunkan dosaku.
Sakit ku rasa ini janganlah Kau biarkan ia berpanjangan ya allah..
Aku sekadar meluah. antara impian besar kita..dan realiti kita
Forgive me ya allah..

Sesungguhnya,
Aku bukan mengungkit amal..tapi sekadar meminta sokongan dan bantuan sedikit. 
Berkongsi beban amal yg sgt berat dan banyak.
Kerja kita sgt sgt banyak.
Kita perlu bahu membahu

Dan aku tahu, mmg aku perlu lakukan lebih
Kerana dgn statusku, aku belum disibukkan lagi dgn hal rumahtangga
Dan masyaallah, blessing dari allah. allah beri peluang padaku utk beramal
Cuma kdg aku rasa lemah dan tak sempat nak mengejar terlalu banyak perkara

Thats why i need your help
Kita dlm kapal yg sama
Bukankah susah senang perlu dipikul bersama?
Bukankah itu spirit kita dlm menjadi rantaian dakwah rasulullah?
Aku tak minta kau fikirkan semua
Auu cuma minta sedikit shj bantuan
Kerana aku tak sempat..
Kerana utk memudahkan lg kerja2 kita
Kerana kita sudah tiada waktu lagi,,

Kenapa mudah kau menolak begitu shj
Seolah kau tak kisah
Kenapa..
I need you...
I need you...
I need your support.

Aku juga manusia. ya. aku juga manusia.

Tiada siapa yg tahu apa yg ku rasa dan tanggung
Kadang rasa tak nak bagitahu sbb takut merosakkan amal sendiri
Takut menyusahkan lg keadaan semua orang
Tapi hakikatnya aku manusia
Bila aku sampaikan rasa di hati berkali-kali,
semacam tiada siapa ambil peduli

Aku juga manusia. ya aku juga manusia.

No comments: